יום שישי, 19 באפריל 2013

גנבו לקרנף את האף! :(

העוקבים הוותיקים של הבלוג ודאי זוכרים את החלק החמישי של הקטע על דבלין עם ילדים, שם סיפרתי על כך שכאמצעי זהירות נגד גניבה הורידו את הקרן מהקרנף המוצג במוזיאון (מה שפך אותו לסתם אף).

למרבה הצער, אתמול התבשרנו כי זה לא עזר. ליסטים פרצו למחסני בית הנכות הנמצאים בסוורדס (Swords) שבצפון דבלין, קשרו את השומר וחמסו את הקרניים שאצר המוזיאון במחסניו. מדוע? תאוות בצע טהורה.

מסיבות אוויליות למדי, קרני קרנפים נחשבות כבעלות סגולות מיוחדות במזרח הרחוק. בשנים האחרונות מצטבר עושר עצום בסין, מעמד חדש של סינים נובורישים קם והנובורישים הסינים כנובורישים באשר הם צוברים הון רב, אך משמרים את הגינונים וההליכות בהם החזיקו בימים בהם עוד היו עניים מרודים. יש להם את כוח הקנייה של עשירים ותיקים, אך מימיהם לא רכשו את ההשכלה הנדרשת מבני אצולה.

מספרם של הסינים בעלי האמצעים רב והוא הולך וגודל. באותה שעה, מספר קרני הקרנפים נמוך למדי. בהמות ענק לא מתרבות כשפנים והיצע השלל מהציד - הבלתי חוקי - לא מדביק את הביקוש. כאשר הביקוש גובר וההיצע נותר יציב או אף פוחת, המחירים עולים. זהו חוק בסיסי בכלכלה. וכך מחירי קרני הקרנפים מאמירים, נוסקים אל על וכל קרן קטנה עשויה לעלות עשרות אם לא מאות אלפי דולרים.

לפיכך, אין זה מפליא ששודדים בעלי חושים חדים פורצים למוזיאוני טבע ברחבי העולם באישון לילה, מנסרים את ראשי הפוחלצים או את גולגלות השלדים ונעלמים, תוך שהם מבריחים את הקרניים לאוריינט, כדי שאלו המאמינים באמונות טפלות יעשו בהם שימוש כתרופת פלצבו להגברת כוח הגברא או סתם יקשטו בהם את חדר המגורים על מנת להפגין את מעמדם האיתן.

הצד החיובי של שוד המוזיאונים, אם בכלל קיים לכך צד חיובי, הוא שמדובר בקרנפים שהלכו לעולם לפני שנים, אולי אף עשרות או מאות שנים. ודאי זה עדיף על פריצה לגן החיות והוצאה להורג ללא משפט של בעלי חיים של ממש או ציד מרושע של חיות בר חסרות ישע בסוואנה אי שם באפריקה.

כולי תקווה שבקרוב ימצאו את הגנבים והקרניים יוחזרו למקום מבטחים. אני אמנם מתנגד להוצאות להורג וענישה גופנית, אך אם מישהו ירצה לקטוע את ידם או, באופן הולם יותר, לחתוך את אפם של הגנבים, לא אתנגד. לקרנפים זה כבר לא יעזור, אך הבה לא נהיה רכים עם זדים ורשעים הרוצים להגשים את תשוקתם לקרן אפם של בעלי חיים שבאמצעותה הם מקווים להגביר את תשוקתם.


קרנף נטול אף במוזיאון הלאומי לטבע בדבלין



עוד על גניבת חפצי ערך מרשות הציבור תוכלו לקרוא בקטע הזה שדיווח על גניבת לבו של או'טול מקתדרלת כרייסט צ'רץ' בדבלין.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה