יום ראשון, 28 באפריל 2013

פסטיבל הג'אז של בריי

יום שני הבא הוא Bank Holiday, יום חופש. לשון אחר, סוף השבוע הבא (3-5 במאי 2013) הוא סוף שבוע ארוך, מיום שישי בערב עד שלישי בבוקר. מה אפשר לעשות במידה ואתם תקועים באירלנד ומעוניינים לעשות משהו עם עצמכם ולא רק להעביר את הזמן בשיכרון חושים, במובן הכי מילולי של הביטוי, אחרי שתייה מופרזת של אלכוהול?

הבלוג הזה מציע עשרות פעילויות ומקומות בהם ניתן לבקר. תוכלו לבדוק את הקטעים בקטגוריית יום טיול שמביאה רעיונות לימי טיול מחוץ לדבלין או לחילופין קטגוריית מוזיאון (האם יש צורך להסביר מה ניתן למצוא בה?). אם מזג האוויר יהיה יפה, תוכלו לקרוא על פארקים שונים בהם ניתן לבלות. וכמובן, כדי להקל על החיים, פיצ'ר חדש בבלוג הוא המפות. הן עדיין בשלבי פיתוח ועדכון, אך אף על פי כן ניתן לגלות על גבי מפה אתרי תיירות ברחבי אירלנד או אם אין בכוונתכם להרחיק מפה אחרת מציגה עשרות נקודות עניין בדבלין.

אך אלו מקומות שניתן לבקר בכל עת ופעילויות שניתן לעשות בכל זמן. סוף השבוע הזה יהיה מעניין במיוחד לחובבי המוזיקה בכלל ומוזיקת ג'אז בפרט. העיר בריי (Bray) שבמחוז וויקלו (Wicklow) דרומית לדבלין (ניתן להגיע באמצעות דבלין בוס קו 145 או ה-DART, רכבת הפרברים של אזור דבלין) מארחת את פסטיבל הג'אז זו השנה ה-14 במספר. ביקרתי בבריי אתמול (לשם העפלה על Bray Head) ואני יכול להעיד שההכנות בעיצומן. מבנים ברחוב הראשי קושטו ברמקולים בצורת קרן, אתם יודעים, מהסוג הישן שכבר לא רואים מזה עשרות שנים. מהרמקולים כבר בוקעת מוזיקת ג'אז נושנה המתנגנת לאורך היום ומנעימה את זמנם של העוברים ושבים.

פסטיבל הג'אז של בריי מורכב מעשרות קונצרטים שיתקיימו במלונות ופאבים בעיר. הכניסה לחלקם בחינם, אם כי הכניסה לרוב האירועים כרוכה בתשלום. התוכנית המלאה בדף הזה.

ביקרתי באירוע לפני מספר שנים ואני יכול להעיד כי מדובר בהפנינג חביב למדי. עיר הנופש הוויקטוריאנית השלווה לפתע הומה אדם. אגב, שימו לב שמדובר בעיקר באירועי יום ולא במופעים הנמשכים אל תוך השעות הקטנות של הלילה. לפיכך, אם בכוונתכם לפקוד את הפסטיבל, עשו לעצמכם טובה והגיעו מוקדם ולא סמוך לשעת הסגירה, כאשר המבקרים מתפזרים והקסם מתפוגג. וכל הג'אז הזה.


להיט הג'אז סאמרטיים בגרסה אירית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה