יום שישי, 13 באפריל 2012

הפאב הנייד

 מן המפורסמות שאירלנד התברכה בפאבים. שמו של הפאב האירי יצא למרחקים, כך שאפשר למצוא פאב אירי כמעט בכל חור בעולם, למעט אולי ערב הסעודית. לכן אם העניין היחיד שלכם באירלנד מסתכם בשתיית אלכוהול, אולי יהיה זה נבון לחסוך את הטיסה ולהיכנס לפאב הקרוב למקום מגוריכם.
בכל מקרה, על פאבים אירים אולי נרחיב כאן בפעם אחרת, אך בקטע הקצרצר הזה אתמקד בחוויה אחרת המערבת שתיית אלכוהול ורכיבה על אופניים.

ובכן, בסלנג המקומי, רכיבה על אופניים בגילופין מכונה דראנקלינג (Drunkling, חיבור של Drunk ו-Cycling). מדובר בתחביב פופולארי למדי (או שמא מדובר בכורח הנסיבות של אנשים שרכבו לבר, השתכרו והיו צריכים לשוב הביתה) שאינו מומלץ לאיש, ודאי למי שלא מיומן ברכיבה במצב שכרות.

מי שכן רוצה לשתות ולרכוב, מבלי לסכן עצמו יותר מידי, יכול כעת לעשות זאת.
דבלין פדיבוס (Pedi, מלשון פדלים, לא Paddy, הכינוי לסיינט פטריק), חברה חדשה בנוף של דבלין, החלה להציע לאחרונה סיורים בעיר באופניים ל-10 עד 16 אנשים (אם אפשר לכנות את כלי התחבורה עם הדוושות הזה אופניים).
לראשונה ראיתי מתקן דומה בשוק חג המולד בקילמיינהם בדצמבר האחרון וזה נראה מדליק למדי, שכן חבורה של אנשים מדוושים יחדיו, איש-איש בכיוון אחר והתוצאה הסופית היא איחוד כוחות שמסיע את הקרון קדימה.

אני מניח שאם אתם מטיילים בגפכם, בקבוצה קטנה או עם המשפחה, לא תגיעו למכסה הנדרשת כדי למלא את הפדיבוס. זאת ועוד, במחיר של 475 אירו לשעתיים (המחיר כולל 4 פיינט, כשני ליטרים, של בירה) ודאי תוכלו למצוא משהו טוב יותר לעשות בכספם.
לעומת זאת, אם אתם מטיילים בדבלין בקבוצה גדולה יחסית או אף מתגוררים בעיר הנאווה, בהחלט מדובר בצורת בידור שונה לגיבוש קבוצתי של הצוות בעבודה או למסיבות רווקים או רווקות.

עניין האוויר יכול להיות מעט טריקי. לכאורה, רכיבה באוויר הפתוח אמורה לעשות רק טוב לגוף בכלל ולריאות בפרט. אולם באירלנד קיימים (ונאכפים!) חוקים כנגד עישון במבנים ציבוריים, כולל פאבים, מזה כעשור. הפדיבוס, רכב פתוח, לא נופל תחת ההגדרה של מקום ציבורי סגור ולכן מותר לעשן בו. האם מדובר בעניין חיובי או שלילי נתון לשיקולכם.

אז אם סיור ויקינגי משפריץ בדבלין לא נשמע לכם מספיק מלהיב (אגב, הנה תמונה שצילמתי לאחרונה של הרכב האמפיבי שמטייל ברחבי העיר משייט באזור הגרנד קנל דוק), סיור באוטובוס רדוף רוחות רפאים נשמע לכם מפחיד מידי וסיור באוטבוס קומותיים עם גג פתוח לתיירים נראה לכם נדוש, הפאב הנייד של פדיבוס בהחלט יכול להיות האטרקציה שלא תשכחו מדבלין.

פדיבוס - הפאב הנייד של דבלין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה