יום ראשון, 28 באוקטובר 2012

השקעה באירלנד

יתכן ואתם אנשי עסקים או משקיעים שתוהים האם הנמר הקלטי מת שהוא רק מנמנם ומחכה להתעורר. האם אירלנד היא מדינה ששווה להשקיע בה או שמוטב להשקיע את כספכם במקום אחר.

ובכן, זה הוא לא בלוג פיננסי ואם הוא משרת את הקהילה העסקית הוא בעיקר נועד להציע רעיונות לבילויים וטיולים עבור אנשי עסקים המבקרים באירלנד. אך אף על פי כן, ידוע שהמפתח להשקעה נבונה הוא ידע ומידע. משקיעים מעוניינים במידע על יעד ההשקעה שלהם, כיצד הוא מתפקד בהשוואה לאלטרנטיבות וכמובן, משקיעים מעדיפים שקיפות, כלומר מה הרשויות יעשו עם הנכסים אותם הם מעוניינים לרכוש.

אירלנד נודעת כמקום יציב, הן כמדינה ניטארלית מאז הקמתה והן בשקיפות לה מחוייבת הממשלה. מס החברות באירלנד הוא מהנמוכים באירופה ובעולם, עומד על 12.5% ועל אף לחצים שהופעלו על המדינה בשנים האחרונות לא נראה שזה ישתנה (ראו למשל את הקטע הזה בבלוג בדה מרקר). חברות בינלאומיות רבות בוחרות להשקיע באירלנד ולנהל ממנה את עסקיהם ביבשת בשל המיקום האסטרטגי -  הקירבה לאמריקה ממערב ואירופה ואסיה ממזרח, הטבות מס, אוכלוסייה משכילה המדברת אנגלית כשפת אם, אקלים נוח ועוד שלל סיבות.

כחלק ממדיניות השקיפות, השיקה הממשלה האירית בשבועות האחרונים פרוייקט המכונה אירלנדסטס (Irelandstat) המשמש כפורטל מידע המאפשר לאזרחים ולמשקיעים לראות כיצד מתנהלת ומתפקדת אירלנד, מה הנתונים האחרונים, איך הם בהשוואה לשנים עברו ובהשוואה בינלאומית למדינות אחרות. תוכלו גם ללמוד על תוכניות הממשלה להתמודד עם המציאות שמציגים הנתונים ומה העלויות הכרוכות.

האתר עדיין רץ בגרסת פיילוט, אבל הוא בהחלט שמיש ונהדר. הנה לפניכם סרטון כיצד הוא עובד ואיך להשתמש באתר:





בנוסף, אולי תתעניינו באתר המשרד המרכזי לסטטיסטיקה, המקבילה האירית ללשכה המרכזית לסטטיסטיקה או בנתוני מפקד האוכלוסין המתקיים באירלנד כל חמש שנים.

אז בין אם אתם מעוניינים בנתונים על אירלנד לצרכי עסקים, מחקר או סתם סקרנות, תמצאו את האתרים הנ"ל כמקורות המידע המהימנים ביותר בנוגע לאירלנד.

2 תגובות:

  1. אני חולמת שנים לנסוע לאירלנד. מקווה שיצא לי מתישהו בקרוב. לדעתי זו הארץ הכי יפה בעולם. אני מתה להגיע לשם, לזרוק את המפה לפח ופשוט לטייל בכל הירוק הזה.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על התגובה. את בהחלט מוזמנת לבוא לבקר באירלנד, זה בהישג יד. ובינתיים, תוכלי להמשיך לקרוא כאן מידי פעם... :)

      מחק