יום ראשון, 11 בנובמבר 2012

ליסה האניגן

לא מזמן נתקלתי בקליפ חדש (יחסית) לשיר ישן (יחסית) של ליסה האניגן (Lisa Hannigan), "הנוסעת" (או הנוסע. באנגלית: Passenger):



חשבתי שזו הזדמנות מצויינת לאזכר אותה באי האיזמרגד, כי אחרי הכל אירלנד היא לא רק פיסת אדמה ירקרקה בלב ים עם נופים עוצרי נשימה, אלא גם ביתם של מיליוני אנשים היוצרים ללא הרף עם השפעה ניכרת של מולדתם. וליסה היא אחת המוכשרות שבהם.

את האניגן שמעתי לראשונה לפני קצת יותר משנה. היא נולדה ב-1981 בדבלין אם כי גדלה במחוז מיט'. לא אגולל כאן תולדות הקריירה שלה וכיצד הפכה לאחת ההבטחות של המוזיקה האירית. את זה תוכלו לקרוא בעמוד עליה בוויקיפדיה או לחילופין בדף האינטרנט הרשמי שלה. רק אומר שמהאזנה לשיריה והופעה קצרה שלה בה נכחתי התרשמתי עמוקות מהאיכות של שיריה וקולה. מי שמחפש להרחיב אופקים לגבי מוזיקה אירית עכשווית מוכרח לבדוק את האניגן והרפרטואר המרשים שלה.

אז הנה, עוד מספר שירים חביבים פרי יצירתה, במידה וטרם השתכנעתם:

קשרים (Knots), אולי המפורסם והמוכר בין השירים של ליסה האניגן:



"דרך צלחה" (או טיולים בטוחים, באנגלית: "Safe Travels"), שיר שקט ורומנטי משהו:




ואחרון חביב, "ציפור קטנה". מבלי לזלזל ביגאל בשן והציפור הקטנה שבלבו, השיר של ליסה האניגן עם שם זהה פשןט טוב יותר:




אז זהו. אני מקווה שתרמתי במשהו לחינוך המוזיקלי של הקוראים. אשתדל להזכיר מידי פעם זמרים, זמרות ולהקות מאירלנד להם אני נהנה להאזין מעת לעת. אחרי הכל, אירלנד היא מדינה מלאה ביוצרים מוכשרים, סופרים, משוררים וזמרים שתרומם לתרבות בעולם גבוהה לאין שיעור ממשקלם באוכלוסיית העולם. יהיה חבל לא להכיר אותם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה