יום שני, 5 במרץ 2012

צ'ה גווארה והלב של או'טול

צ'ה גווארה חוזר גולווי
לפני מספר ימים התפרסמה ידיעה על מחלוקת סביב הקמת פסל לכבוד ארנסטו צ'ה גווארה, המהפכן הידוע שמוכר לכם בוודאי מהספר/סרט דרום אמריקה באופנוע או מהטי שירט. אה, כן, הוא גם היה רופא.
בכל מקרה, מועצת העיר גולווי (Galway), עיר מדהימה ביופיה במערב אירלנד, החליטה להקים מונומנט לכבודו של גווארה, שהיה, כמו בערך כל אדם בעולם, בעל שורשים איריים, ובאופן ספציפי מאזור העיר.
הפסל ימומן מתרומות שיוזרמו לקרן שתוקם על ידי שגרירויות קובה וארגנטינה באירלנד.

לרבים צ'ה מייצג רוח מהפכנית, שאיפה לשוויון ורוח נעורים (בניגוד, נאמר, לפידל קסטרו שלא מצא את מותו יפה וצעיר). לרוב הגדול בימינו השם כבר לא ממש אומר הרבה, מעבר למוצרי הצריכה שציינתי לעיל, בעיקר חולצת הטי. \
ויש כאלו שרואים בו רב מרצחים. כך למשל יושבת ראש ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני, Ileana Ros-Lehtinen, שנולדה בקובה, אמרה שבמקום להנציח את הרוצח הארגנטיני ראוי שינציחו את קורבנותיו הקובנים.

ובכן לא אכנס כאן לוויכוח, אבל אם כל מי שאחראי איכשהו להרג היה נחשב רוצח, אזי כמעט כל ראש מדינה יכול היה להיחשב לרוצח. בסופו של דבר, התשובה לשאלה מיהו רוצח במקרה של מלחמות ומצבי לחימה, תלויה לא מעט בזהות השואל. כנאמר, הטרוריסט של צד אחד הוא לוחם החופש של הצד האחר...

בכל מקרה, יהיה מעניין לבקר ביד גווארה, איש גולווי, לכשתוקם.

עדכון מ-11 באפריל 2012
 החלה בניית הפסל של צ'ה גווארה בגולווי.


הלב של או'טול
בבוקר יום שבת נגנבו מקתדרלת כרייסט צ'רץ' בדבלין שרידים של קדוש העונה לשם לורנס או'טול (Laurence O'Toole).
ליתר דיוק, אנשים חסרי לב, גנבו את לבו של או'טול שהיה שמור בתצוגה במרתפי הקתדרלה.
לפי שעה, הלב האבוד טרם נמצא.

אגירה אובססיבית של שרידי אדם היא סטייה, אבל הכנסיות, במקרה הזה הכנסיה האנגליקנית (או "הכנסיה של אירלנד, כפי שהיא מכונה בעיר), סבורות שבכך ימשכו מאמינים ותיירים. גניבה של חלקי גוף מהמסכנים המאמינים בסגולותיהם היא סטייה אף גדולה מכך.
אם במקרה מצאתם את הלב של או'טול, הודיעו על כך מיד למשטרה (Garda). חייגו 112 מכל טלפון באיחוד האירופי.

(עדכון קצרצר, אני רואה שהעניין התפרסם גם ב"הארץ", אז הנה לכם קישור לידיעה בעברית)

ועד כאן להפעם בחדשות מאי האיזמרגד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה