יום שלישי, 20 במרץ 2012

היכן ללון באירלנד?


ובכן, רשימה מסודרת על מקומות לינה באירלנד תבוא בעתיד, אולי. אחרי הכל, אתרים למציאת חדרים ומיטות קיימים למכביר, גם עבור אירלנד.
אבל עד שזה יקרה, רציתי לשתף את הקוראים בכתבה שקראתי לאחרונה על רשימת מחירי מקומות הלינה, או ליתר דיוק המלונות, בערים שונות באירלנד.

באופן אינטואיטיבי, הייתי מנחש שדבלין, עיר הבירה, תהיה היקרה שבערי אירלנד. אז מסתבר שלא כך הדבר, לפחות בכל הקשור למחירי המלונות.
ווסטפורט (Westport) במחוז מיו (Mayo) היא העיר בה המחיר הממוצע לחדר ללילה הוא הגבוה באירלנד - 111 אירו.
במקום השני, קילקני (Kilkenny, עיר מקסימה) עם 107 אירו בממוצע עבור לילה במלון.
דבלין מגיעה רק למקום התשיעי באירלנד, על פי אותה רשימה, עם 76 אירו ללילה.

הרשימה המלאה מופיעה כאמור בכתבה.
עוד מסופר בכתבה כי מידה אירופי, אירלנד היא בין הזולות שבמדינות שנסקרו (18 במספר) עם ממוצע של 81 אירו ללילה עבור חדר מלון.

ואחרי המחמאות לאי האיזמרגד, כמה מילות ביקורת. הכתבה מצניעה את המקור לסקר. הוא מוזכר אי שם בפסקה השנייה מהסוף כ-hotels.com.
לא ניסיתי להתעמק בשיטות המחקר של האתר, זאת הקוראים מוזמנים כמובן לעשות. תוכלו להעמיק בעניין בקישור הבא.

אם לשפוט על פי המידע הזמין על אירלנד בכתבה, הרי מקומות קטנים ונידחים על פי רוב יסבלו ממוצע מחירים גבוה יותר, בעיקר משום שהיצע המלונות בהם נמוך יותר. בערים גדולות היצע החדרים רב יותר ולכן המחיר לחדר זול יותר. יתרה מכך, סביר יותר שתמצאו חדר זול מאוד בדבלין מאשר, נאמר, בקילקני. מספיקים מספר מלונות זולים במיוחד בפרבר מרוחק של העיר על מנת להוריד את הממוצע. בערים הקטנות לעומת זאת, כל מלון קרוב למרכז ואין מספיק יזמים שישקיעו במלונות זולים.

בכל אופן, לפחות יש בנתונים אינדיקציה שלא הכל יקר באירלנד או דבלין יקר. כמו תמיד, צרכנות נבונה יכולה לחסוך כסף רב. רצוי לבדוק מספר מלונות בטרם בוחרים באחד ומומלץ לבדוק ביקורת שכתבו מבקרים קודמים.
ואולי עדיף לבחור באכסניה או בית הארחה זולים ולהשקיע מעט יותר בדברים החשובים באמת בטיול?!


 מלון Bewleys בבולסברידג', דבלין להמחשה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה