יום ראשון, 4 במרץ 2012

אביב אירי

ובכן, על אף שחודש ינואר היה חמים מהרגיל והעצים והפרחים החלו לפרוח מוקדם השנה, חודש מרץ הוא החודש בו האביב מגיע רשמית. על אף שמזג האוויר באירלנד נוח רוב ימות השנה, לא קר מידי ולא חם מידי, בכל זאת יש באירלנד ארבע עונות מובחנות והאביב הוא אחת היפות בהן (יחד עם הקיץ, החורף והסתיו, כמובן). ואל תתנו לחולצות מהסוג הזה להטעות אתכם.

אז לכבוד האביב, הנה שלושה מקומות קסומים לבקר בהם באזור דבלין במשך כל ימות השנה ובמיוחד באביב.

הגנים הבוטנים - The Botanic Gardens in Glasnevin
כשהייתי בבית הספר היסודי לקחו אותנו לטיול בגן הבוטני בירושלים וזה הוריד בי את החשק לבקר בגנים בוטנים. כנראה שכילד העדפתי לבקר בגני חיוצ. כשהייתי בגן הבוטני באמסטרדם לפני כעשור, הלהט לבקר בגנים בוטניים לא חזר אלי. גם בסיאול בירת קוריאה החשק להיות אוהד גנים בוטנים לא בא. קיו גארדנס בלונדון היו נחמדים, אולי זה רק משום שאני חובב פגודות, אבל הם עצומים ומתישים, מה שאומר שביקור במקום כולל צעדות ארוכות על כרי דשא משעממים.

אבל אז עברתי לדבלין. במשך השנה הראשונה בדבלין התגוררתי בגלזנבין (Glasnevin), סמוך למקום, והייתי מבקר בגנים לעיתים קרובות. התאהבתי! הסנאים במקום חברותיים ושמחים לאכול אגוזים שהמבקרים מאכילים בהם אותם. הגנים הפעילים במקום מעל מאתיים שנה מכילים עצים מרחבי תבל, סקויה מקליפורניה, עצים נדירים שעד לא מזמן מדענים סברו שנכחדו ועוד.

לא משנה כמה פעמים תבקרו במקום, בכל פעם תגלו בו פינת חמד חדשה. פסל שהתקינו בו, גינת ירק שזה עתה נטעה, מבוך תירס (בסוף הקיץ), עץ שלא הבחנתם בו קודם, אנפה שהחליטה לנוח באגמון. ואם קר, החממות הוויקטוריאניות יחממו אתכם בצל עצי הבננה והדקל.

וכמה זה יעלה? אל תתנו לביתן בכניסה להטעות אתכם, הכניסה למקום חינם אין כסף. הם גם עושים סיורים בסופי שבוע ומרכז לימודי פעיל במקום במהלך השבוע.
ניתן להגיע למקום באמצעות קו 4 ו-9 מרחוב אוקונל לכיוון צפטן (וישנם עוד כמה קווים עליהם תוכלו לשאול במרכז של דבלין בוס ברחוב אוקונל).
עוד מידע על המקום כאן.



סטיפנ'ס גרין - Stephen's Green

אם לא מתחשק לכם להרחיק מלב העיר או שאתם קצרים בזמן בביקורכם בעירנו הנאווה, נסו לבקר בסטיפנ'ס גרינס, הידוע בקיצור כ"דה גרינס".
הפארק עליו תקראו בכל מדריך תיירים נמצא בלבה הג'ורג'יאני של דבלין, מצדו הדרומי של נהר הליפי.

גם כאן, מדובר במקום שבכל שבוע שתבקרו בו, הוא ייראה פשוט אחר. פרחים פורחים, אחרים קמלים, עלים נושרים, אחרים מלבלבים ובקיצור גן מדהים בלב העיר.
בשל המיקום המרכזי המקום הומה רוב השנה. בימי שמש חמימים תתקשו למצוא כר דשא פנוי לישיבה (ויש במקום הרבה דשא), במיוחד כאשר סטודנטים מטריניטי קולג' יושבים במקום.
חוסר האינטימיות גם מבהיל את הסנאים שפחות ששים לשחק עם המבקרים.

עוד על המקום בוויקיפדיה.




והנה סרטון שצילמתי בפארק בבוקר יום ראשון אחד בשבע בבוקר, בטרם המבקרים החלו צובאים על המקום:



פאוארסקורט - Powerscourt
אתם ודאי אוהבים את ההנאמי (花見 Hanami), הצפייה היפנית המסורתית בפרחים. ובכן, לא צריך להרחיק עד יפן כדי לחזות בגנים יפנים מרהיבים. באזור דבלין קיימים שני מקומות.
הגנים היפנים בקילדייר, מזרחית לדבלין, בהם אני מתכוון לבקר באביב הזה (ולכן לא אוסיף מילה בטרם ביקרתי במקום).

הגנים בפאוארסקורט שליד העייר אניסקרי (Enniskerry), דרומית לדבלין, בהרי וויקלו.
ובכן, לכנות את המקום גנים יפנים יהיה לעשות עוול עם המקום. מדובר בהרבה יותר מזה!

אחוזה? יש, אם כי אל תצפו לטירה מהאגדות, אלא יותר בבית אצילים חביב שהוסב למרכז מסחרי שוקק.
גנים מרהיבים? בהחלט! מדובר באחד הגנים המרהיבים שראיתי, מעוצב בסגנון איטלקי.
פסלים? גן איטלקי, כבר אמרנו? במיוחד אהבתי את פסלי הסוסים המכונפים בסמוך לאגם טריטון.
הרים? המיקום האסטרטגי של פאוארסקורט בלב הרי וויקלו, הידועים כ"גן של אירלנד" מכתיב נוף עוצר משימה. אם לדקדק, הפסגה של שוגר לוף (Sugar Loaf), לא הרחק משם קופצת לעיניים מיד כשפוסעים לתוך הגן.
מזרקות? בלב אגם טריטון הנמצא במרכז הגן ישנה מזרקה יפהפיה. ויש עוד כמה בגנים שנמצאיםבצדו של הגן.
בית קברות לחיות? בקצה האחוזה תמצאו את בית הקברות לחיות המחמד של המשפחה. מכלבים נאמנים, דרך סוסים אציליים ועד פרות שהניבו רבבות גלוני חלב!

וכן, יש גם את הגנים היפנים, המעוצבים בטוב טעם ושלא נופלים מאלו בהם ביקרתי בטוקיו, קיוטו ונארה.

בניגוד לשני המקומות האחרים, תצפו להיפרד משמונה אירו וחצי. אבל זה בהחלט שווה את זה!
ההגעה למקום בקו 44 ממרכז העיר (למשל מכיכר מריון) לאניסקרי והליכה נינוחה של כעשרים דקות עד לאחוזה. לחילופין ניתן להגיע למקום ברכב כמובן.



ובכן, עד כאן להפעם. כמובן, יכולתי למלא חמישה, עשרה ואף מאה מקומות בהם נהדר לבקר באביב באזור דבלין. אבל נסתפק בשלושה עבור האביב הקרוב.
אלעד

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה