יום שלישי, 2 באפריל 2013

חוויה יפנית (בדבלין)

האביב הגיע לחצי הכדור שלנו (גם אם חודש מרץ היה הקר ביותר באירלנד מאז עידן הקרח האחרון, ראו קובץ PDF באתר השירות המטאורולוגי האירי), עצי הדובדבן החלו ללבלב ואין מקום טוב יותר מלראות את פריחת הדובדבן מאשר ארץ השמש העולה, יפן. אך מה לעשות, חלקנו תקועים על אי אחר, אירלנד, והדבר הכי קרוב לחגיגה יפנית שנקבל השנה הוא פסטיבל יפן (Experience Japan Festival או "חוויה יפנית", כשם ספרה הנהדר של שפרה הורן שקראתי לפני למעלה מעשור, או שמא תעדיפו את השם היפני, האנאמי או Hanami, כלומר 花見, השם המתאר את הצפייה בפריחת הדובדבן).

מתי והיכן אתם שואלים? זה יקרה השבוע. הפסטיבל יחל ב-4 באפריל 2013 ויימשך עד ה-21. גולת הכותרת של הפסטיבל היא חגיגה שתתקיים ביום ראשון הקרוב, ה-7 באפריל, בין השעות 12:00 ל-16:00 בבית פארמלי (Farmleigh House) הנמצא בקצה של פיניקס פארק. במקום יתקיימו מופעים והצגות ממיטב המסורת היפנית. לחובבי הקימונו שבינינו אסור להחמיץ! הכניסה ללא תשלום כמובן. אתם מוזמנים לקרוא עוד על האירוע בבלוג של הפסטיבל.

אם אין ברצונכם להרחיק עד בית פארמלי או שבמקרה אתם עסוקים ביום ראשון, שלל אירועים יתקיימו ברחבי דבלין לכבוד הפסטיבל במהלך השבועיים וחצי הקרובים.

למשל, בין ה-11 ל-14 באפריל יתקיים פסטיבל קולנוע יפני בבית הקולנוע המחודש והיפהפה Lighthouse ב-Smithfield.
ביום שבת ה-20 באפריל יתקיימו הצגות ומופעים בספריית צ'סטר ביטי שליד טירת דבלין.
על כך ועוד שלל אירועים יפניים שיתקיימו ברחבי דבלין תוכלו לקרוא בדף הזה.

לסיום, אם אתרע מזלכם ופספסתם את הפסטיבל השנה (אל חשש, כמעט בטוח שהוא יחזור גם בעתיד), אך עדיין הנכם מעוניינים בחוויה יפנית באירלנד, אפנה לשני קטעים שנכתבו בבלוג בעבר ועוסקים בגנים יפנים מרהיבים שנמצאים לא הרחק מדבלין.

הגן היפני (והאורוות הלאומיות של אירלנד) בקילדייר
הגנים היפנים בפאוארסקורט במחוז וויקלו ועוד מספר גנים בדבלין



פריחת עץ הדובדבן בפארק הרברט, דבלין

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה